Daarnaast kun je er natuurlijk ook altijd voor kiezen om advertenties te plaatsen op de Social Media kanalen. Welk kanaal het beste bij jouw organisatie past is afhankelijk van de doelgroep en het budget. Het is daarom van belang om vooraf een analyse te maken van je potentieel bezoekers en met welk budget je van start wilt gaan. More Online kan jou hierover goed adviseren en helpen bij de juiste keuze voor het advertentiekanaal dat het meest geschikt is.
Adverteren met Google Shopping
Bij Google Shopping plaatsen wij de producten die je aanbiedt in jouw webshop ook in het Google Merchant Center. Vanuit daar kunnen we een campagne opstellen in Google Ads die jouw producten dan laat zien in het onderdeel Shopping. Je bereikt hiermee een nog grotere doelgroep en je bezoekers zien direct wat ze bij je in de webshop kunnen bestellen. Informatie als bezorgkosten en tijden kunnen direct worden overgenomen en je hebt de controle over welke producten je wel en niet laat zien. More Online kan met behulp met een XML verbinding ook een automatische koppeling tussen uw WooCommerce webshop en Google genereren. Ben jij benieuwd of jouw producten geschikt zijn voor Google Shopping? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.
Remarketing in Google Ads
Remarketing (ook wel retargeting genoemd) is een vorm van online adverteren waarbij er advertenties op internet worden getoond aan consumenten gericht op basis van hun eerdere internetgedrag. Zo kun je bijvoorbeeld een bestaande bezoeker van je website met behulp van een beeldadvertentie terug krijgen op jouw website of webshop. Het voordeel van remarketing is dat de kosten per klik relatief lager zijn dan bij een standaard zoekadvertentie in Google. De valkuil bij remarketing is dat de klant helemaal niet zit te wachten om jouw advertenties nog eens te zien (bijvoorbeeld als er al een aankoop is gedaan). Dit is op te lossen door op de juiste manier een remarketing campagne op te zetten met hulp van More Online.
Display Advertenties
Je komt het vast wel eens tegen: Je bent aan het zoeken op internet en je ziet een aantal banners met advertenties van andere websites voorbij komen. Deze advertenties noemen we Display Advertenties en kunnen de naamsbekendheid van jouw organisatie online vergroten. Wij plaatsen diverse banners in het Display netwerk van Google Ads en selecteren de doelgroep die het beste bij jouw bedrijf past. Daarnaast kunnen we bij deze advertenties de regio bepalen en kun je voor een laag budget zichtbaar zijn in de buurt van jouw organisatie. Je kunt deze manier van online adverteren zien als de reclameposters in bushokjes of langs de snelweg, maar dan online.
Microsoft Advertising (Bing ads)
Ondanks dat Google de grootste zoekmachine ter wereld is, kan het interessant zijn om online te gaan adverteren op Bing. Veel (voornamelijk oudere) gebruikers met een Windows computer gebruiken Bing voor zoekopdrachten online. Omdat het marktaandeel van Bing (nu rond de 7,5%) stijgt, raden wij aan om deze zoekmachine niet over te slaan bij het uitvoeren van online adverteren. De concurrentie is momenteel nog vrij laag en dat betekend dat je voor een laag budget relatief wat bezoekers naar je website kunt genereren.
Overige platformen
Naast bovenstaande mogelijkheden zijn er natuurlijk nog veel meer platformen die je kunt gebruiken voor online advertising. Een aantal hiervan staan hieronder vermeld. Wil je meer weten over online adverteren en wat More Online voor je kan betekenen? Neem dan contact met ons op en wij adviseren je graag.
- Admarkt (Marktplaats / 2eHands)
- Beslist.nl