Boost Your Business with Facebook

More Online is aanwezig bij het evenement Boost Your Business van Facebook. Tijdens een aantal keynotes en workshops worden de bezoekers geïnformeerd over de mogelijkheden van Facebook voor bedrijven. Facebook pakt uit tijdens dit evenement met het Spoorwegmuseum in Utrecht als spectaculaire locatie. De directeur van Facebook in de Benelux, Arno Lubrun opent Boost Your Business. Hij verteld het publiek waar Facebook voor staat en legt uit waarom Mobile Marketing niet meer weg te denken is uit de Online Marketing strategie voor bedrijven. 91% van de Facebook bezoekers zijn afkomstig vanaf een mobiele telefoon.

Wist je dat

• 87% van de Nederlanders heeft een Smartphone
• 63% hiervan logt 1x per maand in op een Social Media account
• 1 op de 4 minuten op onze mobiel besteden we aan Facebook of Instagram
• Facebook heeft 1,89 miljard actieve maandelijkse gebruikers wereldwijd
• In Nederland heeft Facebook 7,8 miljoen actieve maandelijkse gebruikers
• 600 miljoen maandelijkse actieve gebruikers op Instagram

Facebook Messenger staat centraal tijdens Boost Your Business

Duidelijk wordt dat vooral Facebook Messenger de toekomst heeft en dat e-mail steeds minder gebruikt gaat worden. Facebook laat zien hoe je Messenger kunt inzetten binnen een bedrijfspagina. Uit eerder onderzoek is gebleken dat 53% van de online gebruikers liever koopt bij een bedrijf dat Messenger heeft geïntegreerd binnen Facebook. Het is dus van groot belang om altijd beschikbaar te zijn op Social Media voor chat berichten van jouw bezoekers.

Adverteren op Facebook en Instagram

Ivo Neut van SMB laat zien wat de mogelijkheden zijn van adverteren op Facebook en hoe je deze advertenties koppelt aan Instagram. Het is van belang dat je altijd een doelstelling en doelgroep vaststelt en dat je creatief bent bij het gebruik van content en beeld. Vooral de carrousel, video en canvas worden steeds populairder en onderscheiden jouw bedrijf ten opzichte van de concurrent. Hoe beter je target op jouw doelgroep hoe meer likes je krijgt voor een laag budget. Ivo verteld ons hoe je je huidige klantenkring kunt toevoegen als doelgroep voor je Facebook advertenties en hij legt uit hoe we d.m.v. de Facebook pixel ook daadwerkelijk sales kunnen koppelen aan de fans op je bedrijfspagina. Als laatste benadrukt hij hoe belangrijk het is om je campagnes te meten. Facebook beschikt over een uitgebreide tool waarin je veel informatie kunt zien over je huidige bezoekers.

 

2017-04-02T17:42:44+00:00 By |Online Marketing|

About the Author:

Als Online Marketeer ben ik dagelijks bezig met alle activiteiten binnen de digitale wereld. Voor mijn klanten zorg ik dagelijks voor de zichtbaarheid op alle Online Marketing kanalen. Daarbij maak ik gebruik van Optimalisatie, SEA, Google Analytics, E-mail Marketing en Social Media. Wil jij een website laten maken waarbij Online Marketing het belangrijkste speerpunt is? Maak dan snel een vrijblijvende afspraak met mij.

Leave A Comment